horovi.info

• Zmenšit velikost písma

Četníci

Email Tisk PDF
S koncem prázdnin konečně přišlo léto, a tak jsme dlouho neváhali, vzali si dovolenou a vyrazili. Jelikož rána jsou chladná, byl sraz nad Loktem až v deset... no Lukáš s Míšou už tam na mě zase čekali. Trasu zajišťoval jako vždy Luky a tentokrát si dal opravdu záležet (i když pozor na ta zbloudění!). Až do Krajkové jsme jeli pohádkovým lesem, pokračovali po staré známé vedlejšce na Kraslice, kde jsme posílili organismus obídkem za německé ceny (žádný pivko za 14 a řízek za 35 jako v Krajkový) a chca nechca absolvovali převýšení 400 m na 6 km při výjezdu pod Špičák. To už přemáhala naše netrénovaná (to to deštivý léto) těla únava, takže pěkná vyhlídka na Glasbergu (já to řikal!) nás ani příliš neoslovila. Pak už následoval jen sjezd na Šindelku, výjezd!!! (nepochopitelné) do Nejdku, kde jsme si ani nedali rozlučkové pivko!!! a uháněli dom. Zajímavostí dne byla vysoká koncentrace cajtů, z nichž ten první, přívětivý, nám v Krajkové ochotně nastínil cestu do hospody, zatímco ten druhý, rovněž přívětivý, nám v Kraslicích přednesl kázání o ježdění na kole zákazem vjezdu a nezbytnosti vozit při sobě doklady, a po představení se svobodného pána Lukáše Kučery z Chodova nás zkušeně nasměroval do nejdražší ze všech 37 hospod ve městě - asi místo pokuty.

TRASA: K.Vary - Loket - Královské Poříčí - Svatava - Hartenberg (Hřebeny) - Krajková - Kraslice - Šindelová - Lesík - Bernov - Nejdek - Nová Role - K.Vary ... (110 km)

Ve čtvrtek do Úterý na červencový třešně

Email Tisk PDF
Etapa plná zvratů a rozporuplných pocitů. Dle domluvy jsem čekal v 9:30 v Březový a kde nic tu nic. 9:36 se přiřítil rozladěnej Luky a hned hlásil, že od nynějška nedomlouvá SRAZ, alébrž ODJEZD v tolik a tolik tam a tam. Sraz v devět u Benziny v Chodově zkrátka Míša nestihl a i celý zbytek dne byl pro něj spíš očistcem než zábavou. Zkrátka měl v kondiciogramu kritickej den. Důkladně nás prověřilo hned první stoupání do Hlinek a byla to taková předzvěst prozatím nejnáročnějšího letošního výletu. Kopec stíhal kopec, což nás v první polovině dne nijak nedeprimovalo (až na Míšu) a mezi Útvinou a Otročínem mezi nás dokonce zavítaly Lukyho endorfiny (a to ještě před zastávkou u pole s nezralými makovicemi :-). V Úterý jsme byli coby dup, ochutnali slibované třešně, zkoukli ohořelé chalupy, minuli zavřenou hospodu a vyrazili se najíst do Bezdružic. Po zdolání horské prémie I. kategorie, kdy já chytl parádní švung, zatímco Luky ztratil poslední zbytky sil a Míša poslední zbytky dobré nálady, jsme se sice nenajedli v místní hospodě (plec na kmíně nebo paprikový lusk), ale místní rozhlas s Michalem Tučným a hlasatelkou (a jedna chlazená gábina) nám přeci jen vrátili radost do života. Jedli jsme až v Konstantinkách, no jedli... Luky už ví, že i plněný knedlíky se zelim můžou stát za hovno. Z K.Lázní jsme se konečně obrátili k domovu a byl to kopec za kopcem. Peloton se nám vinou nevyrovnaných výkonů trochu roztrhal, sjeli jsme se až v Teplý. Před Mnichovem jsme si dali neplánovanou pauzu, Lukáš si vyndal z předního kola připínáček, poděkoval mi za náhradní duši, montpáčky a pumpičku a mohli jsme pokračovat. V Mnichově přepadla konečně krize i mě a nebýt hospody v Pramenech, tak jsme to snad ani nedojeli. Vzpamatovali jsme se až při ukončení v Lokti u Gardnera, kterážto hospoda se pomalu stává takovou pěknou tradicí. Na rychlostní zkoušce Loket-Vary jsem byl ještě ve Svatoškách odchycen Šnoblikem s Barym, dal malé ústupové a konečně po 143 km dorazil dom. Výlet do Úterý se zkrátka vydařil!

TRASA: K.Vary - Březová - Stanovice - Dražov - Hlinky - Přílezy - Útvina - Sedlo - Brť - Otročín - Proseč - Prachomety - Bezděkov - Vidžín - ÚTERÝ - Bezdružice - Nová Ves - Konstantinovi Lázně - Kokašice - Čeliv - Dolní Polžice - Horní Polžice - Pačín - Loučky - Teplá - Mnichov - Prameny - Krásno - Horní Slavkov - Loket - K.Vary ... (143 km)

Hartenštejnské zbloudění

Email Tisk PDF
V neděli mělo být krásně (ne že by nakonec bylo nějak zvlášť ošklivo, ale sluníčko se po poledni schovalo a vylezlo, mrcha, až v pondělí), a tak byl naplánován celodenní výlet. Jelikož Míša byl, dle svých slov, o víkendu zabitej (všichni stejně víme, že plnil manželský povinnosti), Šuky má před porodem a celodenní výlet si nemohl dovolit a nikoho ostatního jsme nezvali, vyrazili jsme s Lukášem sami. Sraz byl v 10:30 v Březový u kostela a před jedenáctou (trocha toho hledání) už jsme to valili směr Háje. Svižným tempem jsme už v poledne dorazili na bochovskou zříceninu hradu Hartenštejn. Lehce zaskočeni místní faunou (zmatený srnky, hnusně se plazící užovka asistromová, stádo krav a divný kříženci krávoovcokoňo kozy - mečelo to) a hlavně neschopností nevimkoho zbudovat pořádnou přístupovou cestu, jsme se vydrápali nahoru. Odměnou nám byl nádherný výlet do kraje a hořické trubičky, které měly na chvíli ošálit přicházející hlad, neb oběd byl naplánován až v Krásnym Údolí. Od Hartenštejnu následoval příjemný sjezd do Kozlova, kam jsme nedojeli, páč nás zlákala jedna silnice, co se v zimě neudržuje. Cesta se postupně zhoršovala, takže jsme to nakonec obrátili (ukázalo se, že asi 150 metrů před výjezdem na hlavní), a po sjezdu lesem se ocitli na poli opět pod Hartenštejnem. Po krátké poradě jsme odhodlaně vyrazili křoviskem směrem k hlavní silnici v dáli, po jejímž dosažení jsme s hodinovým zpožděním a kručícím žaludkem (já) konečně vyrazili do K.Údolí. Cesta uběhla příjemně (parádní silnička), bohužel v Krásném Údolí se nevaří, takže jsem natlačil aspoň párek v rohlíku (+ točenou limonádu z louže) a spěchali jsme do Bečova. Místní znalec Špáča nám doporučil restauraci, kde mě nepřesvědčila gulášovka (byla hodně hnusná) a nakonec i ze Špačka vylezlo, že by tam v životě na jídlo nešel :-). Ale plněný knedlíky uzenym masem se zelim asi šly - Luky si aspoň nestěžoval. Pak už následoval asi nejtěžší kopec dne do Krásna přes Milešov a následně šmahem dolů přes Slavkov do Lokte (vezli jsme se za ňákym magorem, co to rval vo život a nechtěl se nechat vystřídat). Vyjížďku jsme zakončili v Lokti na zahrádce v osvědčené hospůdce pod hradbama jednou vychlazenou desítečkou. Do Varů jsem to pak po stezce valil tak, že jsem si málem vysloužil dva lynče, ale naštěstí jsem všem pobouřeným hlemýžďům ujel, takže jsem si vysloužil jen skoroinfarkt z tý brutální závěrečný časovky jednotlivců.

TRASA: K.Vary - Březová - Háje - Kolová - Pila - Rybničná - Německý Chloumek - Bochov - HARTENŠTEJN - Dlouhá Ves - Teleč - Pávice - Německý Chloumek - Číhaná - Svinov - Chylice - Přílezy - Odolenovice - Krásné Údolí - Měchov - Chodov - Bečov - Milešov - Háje - Krásno - Horní Slavkov - Údolí - Loket - Doubí - K.Vary ... (107 km)

Velichovský řezák

Email Tisk PDF
Krásná odpolední vyjížka po nejbližším okolí vrcholila ve Velichově, kde točí výbornej Chodovárek (tmavej i světlej) a ač už tam není harmonium a ani bráchy Borůvkovi jsme nepotkali, bylo tam příjemně. Posezení na Radošovském mostu a malý ústupový na Hubertusu jen došperkovalo příjemně strávené odpoledne. Ještě že jsem končil ve Varech, Míša spěchající splnit termín (v osm doma :-) málem uštval Lukáše ;-)

TRASA: K.Vary - Otovice - Lesov - Hájek - Ostrov - Mořičov - Velichov - Radošov - Kyselka - Dubina - K.Vary

Plešivec (1028 m.n.m.)

Email Tisk PDF
Startovalo se v Hroznětíně a díky vydařenému počasí byl záhy celý výlet odsouzen k jednoznačnému úspěchu. Projížďka exuranovými doly okolo Mariánské dala vzpomenout na utrpení rubačů, ceny v hospodách u cesty (pivko za třicet a tak) zas faktu, že jsme se pohybovali těsně u hranic s Německem. Těsně pod Plešivcem jsme si vychutnali vyhlídku u Švýcarského domu, na vrcholku jsem si pak vylil nekřesťansky drahé malé pivko (a jen díky tomu, že Míšovi s Lukym nechutnalo, jsem z toho ještě profitoval) a po sjezdu do Abertam jsme konečně zalepili žaludky v místní hospodě. Pak už následoval jen Pernink, krásná serpentina nad Nejdkem u odbočky na Tisovský vrch a deseti kilometrový sjezd přes Oldřichov do Děpoltek. Paráda...

TRASA: K.Vary - Otovice - Podlesí - Velký Rybník - Hroznětín - Merklín - Lípa - Mariánská - Nové Město - Vršek - PLEŠIVEC - Abertamy - Pernink - Oldřichov - Lužec - Děpoltovice - Mezirolí - Nová Role - Stará Role - K.Vary

Nejvyšší hora sokolovského okresu aneb optický klam

Email Tisk PDF
Zima. Nemá cenu zpětně diskutovat o tom, zda nebyl náš záměr vyrazit do hor v půlce června příliš odvážný, případně hledat viníka vymyšlené trasy (což by bylo jednoduché, protože mistr trasař je vodjakživa a výhradbě mistr Kučera :-), nicméně faktem zůstává, že jinak parádní výlet pokazil vsudypřítomný chlad a studené větry. Po srazu v Nové Roli jsme vyrazili směr Nejdek a jelikož na Šindelce jsme byli coby dup, nezdržovali jsme se tam obědem a vyrazili vzhůru. Po vjezdu do lesa přišlo první větší zklamání dne, kdy se ze slibovaného kopce, o který si člověk v dálce rozplácne nos, vyklubal kopeček III. A třídy (což ovšem neměnilo nic na faktu, že byl kurva dlouhej). Luky to sváděl na nepříznivé světelné podmínky, optický klam prý zřejmě funguje pouze v odpoledních hodinách (takže se na Špičák určitě ještě někdy podíváme :-). Vše nám ale vynahradil Špičák (990 m.n.m.), který nabízí opravdu fantastická panorámata (Bublava jak na dlani a jiné vychytávky), a možná proto je také hojně navštěvovaným cílem turistů (Václavák hadr). Bohužel nás záhy vyhnala zima zpět na trať, a i když se Lukáš snažil zahřát sebe pádem do vymleté strže a mě hrůznou podívanou, zahřálo nás až studené pivko, horká polívka a smažák (Míša, já) s klobásou (Luky) na Přebuzi. Trochu toho tepla jsme užili až ve westernovém městečku ve Vysoké Peci, kde jsme na chvíli vystavili naše bílá těla hřejivým paprskům, následoval Nejdek a konečná v Chodově. Jelikož jsem ještě neměl dost, vzal jsem to z Chodova přes Hory, oborou a přes les do Tašovic, Doubí a Linhart, takže jsem nakonec přeci jen něco najel (asi 90 km).

TRASA: K.Vary - Stará Role - Nová Role - Nejdek - Bernov - Lesík - Milíře - Šindelová - Obora - ŠPIČÁK - Přebuz - Rudné - Vysoká Pec - Nejdek - Nová Role - Chodov - Hory - Doubí - K.Vary