horovi.info

• Zmenšit velikost písma

Lesem nad Perninkem

Email Tisk PDF

Úterní odpoledne jsem měl po odvozu Val na školandu volný, tak jsme s Lukym vyrazili na odpolední lehce horskou vyjížďku. Stoupání nad Pernink přes Lužec a Oldřichov bylo jako obvykle výživné, ale v poklidném tempu jsme ho zvládli prokecat. Do Perninku jsme ani nesjížděli a hned za přejezdem vjeli zpátky do lesa. Oo červené, modré i zelené (mimo jiné třeba okolo vrchu Velflink) jsme sjeli za doprovodu majestátních vyhlídek až do Odeře. Odtud stezkou na Ruprechtov a Velas, kde jsme si U Hastrmana nedali pivo pro totální cyklistické obležení (nebylo si kam sednout). Nakonec jsme se občerstvili až v Rosnicích Pod Kaštenem a musím je pochválit - pivo bylo excelentní. Luky už zas nepije a nebude pít pivo, takže se musel spokojit s točenou kofolou (což je v KV kraji taktéž docela unikát).

TRASA (53 km)

Fotografie v plné velikosti

Na IPU do Kraslic

Email Tisk PDF

Nedělní necelodenní (večer jsem měl fotbal a Luky basket, tak abysme se neutavili) výlet měl být poutí za pivním speciálem "kraslického" pivovaru Krušnohor. Nakonec se ukázalo, že pivovar sídlí v Tisové a co hůř, jeho produkty si nelze dopřát v žádné z otevřených kraslických restaurací. Krom tohoto pivního Waterloo nás postihla i meteorologická nepříjemnost, kdy nás před a při obědě spláchly přímo v Kraslicích dvě vydatné buřinky. Ale popořádku. Sraz byl v 10:30 u novorolských sádek. Volil jsem netradiční cestu z Počeren po poli (bacha na to, že brány skrz statek nemusí být otevřené!, ovšem já měl kliku a projel) do Jimlíkova, stezkou do Božíčan a pak už přímo po starý nejdecký a dojel po půlhodině jízdy načas. Odtud jsme v pěkném tempu pokračovali směr Šindelová a po ostrém výjezdu z Rotavy po cyklostezce č.2043 a závěrečném strmém sjezdu, jsme se ocitli ve slušném čase (asi 12:30) v Kraslicích. Bouřku jsme přečkali v restauraci Krista (hovězí vývárek), zatímco vydatný déšť nám venku omyl kola. Vzhledem k nevyzpytatelné situaci na meteoradaru jsme se rozhodli popojet do Svatavy vlakem a odtud jsme přes Lomnici namířili do chodovské knajpy Oáza, kde měli dle pivní mapy točit Krušnohor. Samozřejmě skutek utek´, a tak jsme vzali zavděk bavorským pšeničným půlitrem, jehož konzumaci mi zpříjemnilo Lukášovo poutavé vyprávění, jak v mládí choval zvířata (zejména akvárium s úhořem, mlokem či žábou muselo stát za to). Doma jsem byl lehce po čtvrtý a volnou chvíli před fočusem v Mírový jsem vyplnil čuměním na finále French Open (Džoka smáznul Andyho). Nakonec to byl výlet na 66 km kolmo + 22 vlakmo.

TRASA (66 km)

Kolem Hracholusek

Email Tisk PDF

Cyklistické zakončení letošních Předkol jsme obstarali už jenom já s Lukášem, neb Al s Klusim odfrčeli po jedenáctý nach Prag. My taktéž opustili brány sporthotelu ve Zruči vozem s kolama na střeše, ovšem přemístili jsme se pouze o pár kilometrů dál do Města Touškov, odkud jsme byli rozhodnuti objet přehradu Hracholusky. Nejvzdálenějším cílem nám bylo Stříbro, kde jsme v průměrné restauraci U Radnice poobědvali a přečkali krátkou intenzivní buřinku. Cesta ze Stříbra do Kozolup po cyklostezce č.37 přes Pňovany pak byla nejhezčí částí dne, zvládli jsme zajet i přímo do obce Hracholusky, kde jsme občerstvili kornetem v divné, prokouřené knajpě na zvonek. Nakonec se náš nájezd přehoupl přes 60 km, takže z toho byl nejdelší výlet prodlouženého víkendu.

TRASA (65 km)

Fotografie v plné velikosti

Dva přívozy

Email Tisk PDF

V neděli dopoledne odjel Špáča na fotbal, Klusi zalehl s rýmou do postele, takže jsme do další etapy Předkol vyrazili jen s náčelníkem a Lukym. Cesta byla precizně naplánována a jejím stěžejním bodem bylo dvojí překonání Berounky pomocí přívozu. Ten první v Nadrybech byl sice dvakrát dražší (20 kaček na hlavu) než druhý v Darové, ale za ty prachy jsme od pruhovaného, pupkatého převozníka dostali poctivé ruční překonání řeky pomocí dřevěného bidla a navíc spoustu verbálních podnětů (to jedete na hovno tudy, ste měli jet obráceně, tady je kopec jako kráva; a objet se to nedá, tam to koupil ňákej č%r&k a posílá na lidi psi a prej i střílel, ...). Na oběd nás domorodci v Břasech odklonili až do Radnice, což sice byla drobná zajížďka, ale příjemný podnik Na Trucovně za to stál. Při zpáteční cestě jsme ještě zvládli shlédnout a nafotit hluboké Hromnické jezírko a po čtvrtý hodině jsme byli zpátky na hotelu, neb jsme měli od pěti zarezervovanej kurt na tenis (ale nakonec jsme radši pinkli beach).

TRASA (49 km)

Fotografie z Předkol v plné velikosti

Kroupy v Plasech

Email Tisk PDF

Po páteční zahřívací jízdě strží nad Berounkou (od zříceniny Věžka po adrenalinový žlutý až k zaslouženýmu IPA Radoušovi) jsme se v sobotu vydali na první větší výlet letošních premiérových Předkol. Náš peloton čítal pět kusů (Al, Špáča, Klusi, Luky a já) a první kilometry ukrajoval vpravdě turistickým tempem (náčelník plánoval trasu liduplnými boleveckými lesy). Po prvním vrcholovém výjezdu jsme se na Krkavci občerstvili (hnusně teplej Pardál) a po zelený lesem sjeli do Ledců, odkud už to byla jen samá silnice. Obědvali jsme v zámeckém pivovaru v Plasech, kde nás taky dostihla bouře s kroupama. Konec deště jsme nakonec více méně vyčekali, ale mokrá silnice nás neminula. I proto byl náš návrat na hotel poněkud mimo formaci - našláplá dvojice Klusi, Špáča dorazila do Zruče asi o pět minut před námi ostatními pomalíky. Ztuhlá těla jsme nakonec rozehřáli při zaslouženém hodinovém saunování (bez zrýmovaného Pedra).