horovi.info

• Zmenšit velikost písma

Teplem do Teplé

Email Tisk PDF

Po sérii krátkometrážních výletů se včera konečně zadařil jeden celodeňáček. Nakonec z toho byl i první letošní stovák a nastoupaný necelý dva kiláky. Hlavně bylo konečně teplo a slunečno tak, že Lukáš musel nahodit svůj křemílkovský rukávek (takže si seškvařil jenom ruce, hlavně tu levou). Původní Lukyho záměr na Vogtland Arenu jsem přebil svou pečlivě naplánovanou trasou do Teplé a dál. Stoupání do Hlinek jsme zvládli rychle a pak už se pohybovali kolem 700 m n.m. a výš, kde bylo horko snesitelné, v lesních stínech jsem se párkrát i otřásl zimou. První výraznější zážitek se dostavil v klášteře trapistů v Novém Dvoře, kde nám náš průzkum dokonale zabezpečeného objektu překazil mnich s tváří, dikcí a úsměvem Budaře, který nás ve vší slušnosti vyfakoval (tudy určitě ne, tady je klášter a my tu žijeme v klauzuře) do pryč. Oběd proběhl v lidové hospůdce u kláštera v Teplé, ale hlavním životabudičem pro uondaného Lukyho byla až pumpa v Závišíně, která ho svojí ledovou vodou tak rozparádila, že se uvolil dát jedno malý (vynikající chodovárek 13°) v přilehlém Hostinci u pejska a kočičky. Pak už následoval více méně sjezd přes Prameny, Čistou, Milíře (děsný bláto), Třídomí a po zelené (kterou už pan Kučera zase deset let nechce vidět) do Lokte ke Gardnerovi. Tam jsme se po závěrečné sklínce rozdělili a já si znovu ověřil, jak je důležité jezdit s Lukášem. Sám bych se totiž uštval. Dom jsem dopádil před sedmou, zchvácenej a za celej den poprvý uřícenej.

TRASA (109 km)

Lesem nad Perninkem

Email Tisk PDF

Úterní odpoledne jsem měl po odvozu Val na školandu volný, tak jsme s Lukym vyrazili na odpolední lehce horskou vyjížďku. Stoupání nad Pernink přes Lužec a Oldřichov bylo jako obvykle výživné, ale v poklidném tempu jsme ho zvládli prokecat. Do Perninku jsme ani nesjížděli a hned za přejezdem vjeli zpátky do lesa. Oo červené, modré i zelené (mimo jiné třeba okolo vrchu Velflink) jsme sjeli za doprovodu majestátních vyhlídek až do Odeře. Odtud stezkou na Ruprechtov a Velas, kde jsme si U Hastrmana nedali pivo pro totální cyklistické obležení (nebylo si kam sednout). Nakonec jsme se občerstvili až v Rosnicích Pod Kaštenem a musím je pochválit - pivo bylo excelentní. Luky už zas nepije a nebude pít pivo, takže se musel spokojit s točenou kofolou (což je v KV kraji taktéž docela unikát).

TRASA (53 km)

Na IPU do Kraslic

Email Tisk PDF

Nedělní necelodenní (večer jsem měl fotbal a Luky basket, tak abysme se neutavili) výlet měl být poutí za pivním speciálem "kraslického" pivovaru Krušnohor. Nakonec se ukázalo, že pivovar sídlí v Tisové a co hůř, jeho produkty si nelze dopřát v žádné z otevřených kraslických restaurací. Krom tohoto pivního Waterloo nás postihla i meteorologická nepříjemnost, kdy nás před a při obědě spláchly přímo v Kraslicích dvě vydatné buřinky. Ale popořádku. Sraz byl v 10:30 u novorolských sádek. Volil jsem netradiční cestu z Počeren po poli (bacha na to, že brány skrz statek nemusí být otevřené!, ovšem já měl kliku a projel) do Jimlíkova, stezkou do Božíčan a pak už přímo po starý nejdecký a dojel po půlhodině jízdy načas. Odtud jsme v pěkném tempu pokračovali směr Šindelová a po ostrém výjezdu z Rotavy po cyklostezce č.2043 a závěrečném strmém sjezdu, jsme se ocitli ve slušném čase (asi 12:30) v Kraslicích. Bouřku jsme přečkali v restauraci Krista (hovězí vývárek), zatímco vydatný déšť nám venku omyl kola. Vzhledem k nevyzpytatelné situaci na meteoradaru jsme se rozhodli popojet do Svatavy vlakem a odtud jsme přes Lomnici namířili do chodovské knajpy Oáza, kde měli dle pivní mapy točit Krušnohor. Samozřejmě skutek utek´, a tak jsme vzali zavděk bavorským pšeničným půlitrem, jehož konzumaci mi zpříjemnilo Lukášovo poutavé vyprávění, jak v mládí choval zvířata (zejména akvárium s úhořem, mlokem či žábou muselo stát za to). Doma jsem byl lehce po čtvrtý a volnou chvíli před fočusem v Mírový jsem vyplnil čuměním na finále French Open (Džoka smáznul Andyho). Nakonec to byl výlet na 66 km kolmo + 22 vlakmo.

TRASA (66 km)

Kolem Hracholusek

Email Tisk PDF

Cyklistické zakončení letošních Předkol jsme obstarali už jenom já s Lukášem, neb Al s Klusim odfrčeli po jedenáctý nach Prag. My taktéž opustili brány sporthotelu ve Zruči vozem s kolama na střeše, ovšem přemístili jsme se pouze o pár kilometrů dál do Města Touškov, odkud jsme byli rozhodnuti objet přehradu Hracholusky. Nejvzdálenějším cílem nám bylo Stříbro, kde jsme v průměrné restauraci U Radnice poobědvali a přečkali krátkou intenzivní buřinku. Cesta ze Stříbra do Kozolup po cyklostezce č.37 přes Pňovany pak byla nejhezčí částí dne, zvládli jsme zajet i přímo do obce Hracholusky, kde jsme občerstvili kornetem v divné, prokouřené knajpě na zvonek. Nakonec se náš nájezd přehoupl přes 60 km, takže z toho byl nejdelší výlet prodlouženého víkendu.

TRASA (65 km)

Dva přívozy

Email Tisk PDF

V neděli dopoledne odjel Špáča na fotbal, Klusi zalehl s rýmou do postele, takže jsme do další etapy Předkol vyrazili jen s náčelníkem a Lukym. Cesta byla precizně naplánována a jejím stěžejním bodem bylo dvojí překonání Berounky pomocí přívozu. Ten první v Nadrybech byl sice dvakrát dražší (20 kaček na hlavu) než druhý v Darové, ale za ty prachy jsme od pruhovaného, pupkatého převozníka dostali poctivé ruční překonání řeky pomocí dřevěného bidla a navíc spoustu verbálních podnětů (to jedete na hovno tudy, ste měli jet obráceně, tady je kopec jako kráva; a objet se to nedá, tam to koupil ňákej č%r&k a posílá na lidi psi a prej i střílel, ...). Na oběd nás domorodci v Břasech odklonili až do Radnice, což sice byla drobná zajížďka, ale příjemný podnik Na Trucovně za to stál. Při zpáteční cestě jsme ještě zvládli shlédnout a nafotit hluboké Hromnické jezírko a po čtvrtý hodině jsme byli zpátky na hotelu, neb jsme měli od pěti zarezervovanej kurt na tenis (ale nakonec jsme radši pinkli beach).

TRASA (49 km)

Fotografie z Předkol v plné velikosti